Tuesday, February 03, 2009

I Heard a Chime


I heard the chime
and turned my head
as if my heavy eyes
didn't trust my neutral ears

Rotate they did
bearings in liquid sockets
viscosity not questioned
sight recorded
for who
for what

I see a light in photographs
of eyes young
and hair shiny
of teeth bright
unvarnished in the sun
of life

I wonder of this world
a place not of children
not of life
and I know it is a lie
but I'm not agile
of mind
to know how

And they sleep
skin smooth and soft
hair tussled
and pastel blankets bundled
round bears and such
dreams of things
I've long forgotten

4 comments:

Dom said...

Magnifique image qui nous rappelle le temps qui passe et qui se duplique jusque dans l'éternité !


Le temps, le diable de l'oubli !
Ce temps qui passe nous verra t-il plus fort, nous rendra t-il notre sourire, nous offrira t-il d'autres espoirs et d'autres bonheurs ?
Ce temps qui martèle chaque moment de notre vie à coup de larmes ou à coup de sourires, puisse t-il ne pas donner rendez-vous à l'ennui !

Beautiful image that reminds us of time passing and duplicates into eternity!

Time, the devil from oblivion!
This time which passes, will he we see more extremely , will he we make it our smile, offer he we other hopes and other delights?
This time which hammered every moment of our life at sudden of tears and smiles , can he not give appointment at boredom?

j said...

And they sleep
skin smooth and soft
hair tussled
and pastel blankets bundled
round bears and such
dreams of things
I've long forgotten

This is where I am going to leave you for now. Wonderful words that will bring sweet dreams I hope.

Trée said...

Pierre and Jen, this is an interesting poem for the moment in time it captured for me. I was sitting at my computer, in the midst of bleeding out eight poems as the pain Galed within my chest. As I'm sitting, just staring, I turned my eyes, not head, just eyes, and I swear, for the first time in my life, my eyeballs felt heavy in my face and it felt as if they were ball-bearings turning in my sockets and in that moment I felt old, older than I have ever felt and I wondered how I had aged so much is so short a time. So I start to write of this feeling, of my eyes, and I get a FaceBook notification. A friend has posted some photos. I click to see and the photos are of their children and from the third stanza down, I write of what I see, seeing with heavy eyes, remembering a time when I was light and agile and the world was a wonderful place of exploration and adventure and everyone had my best interest at heart and I was made to feel unique and special and loved; so I wrote of these two sets of eyes--mine and the ones I was seeing on the screen, the ones I knew I used to have, and I lament how what I remember brings me pain, and what I have forgotten had brought me so much joy.

Trée said...

En français:

Ce poème est intéressante pour le moment dans le temps, il capturé pour moi. Je
était assis à mon ordinateur, au milieu de saignement huit poèmes que les
Galed la douleur dans ma poitrine. Comme je suis assis, il suffit de regarder, je me suis tourné mes yeux,
pas la tête, juste les yeux, et je jure, pour la première fois de ma vie, ma
yeux sentir lourd dans mon visage et il a estimé que si elles ont des roulements à billes
tournant dans ma prises et à ce moment-là je me sentais vieux, plus vieux que j'ai jamais
sentir et je me demande comment j'ai eu tellement de personnes âgées est si peu de temps. Donc je commence
d'écrire de ce sentiment, de mes yeux, et je reçois un FaceBook notification. Un
ami a posté quelques photos. Je clique pour voir et les photos sont de leur
enfants et à partir de la troisième strophe, je écrire de ce que je vois, de voir avec
lourds yeux, en se rappelant une époque où j'étais la lumière et agile et le monde
un merveilleux lieu d'exploration et de l'aventure et tout le monde avait de mon mieux
intérêts à cœur et j'ai le sentiment d'être unique et spécial et aimé; je
a écrit à propos de ces deux ensembles des yeux - la mienne et que je voyais sur le
l'écran, que je savais que j'avais l'habitude d'avoir, et je déplore la façon dont je me souviens de ce que
apporte-moi des douleurs, et ce que j'ai oublié a apporté tant de joie moi.